Tiang apakah ini?

Tiang

Tiap kali memandu di MRR2 kawasan Bandar Tun Razak menghala ke Ampang atau sebaliknya, mesti tertanya dalam hati. Tiang apakah ini yang besar dan pelik bentuknya? Nak kata pencawang elektrik, tak nampak pun tali elektrik padanya. Dulu ingatkan tiang nak pasang monorel ke hapa. Tak juga Misteri sungguh lah.

tiang-di-MRR2

Tiang


Posted

in

by

Tags:

Comments

4 responses to “Tiang apakah ini?”

  1. bis Avatar
    bis

    kat tempat kerja aku pun ada. besar gile. tempat letak banner kot?

  2. bis Avatar
    bis

    aku dah tau sbb kat sini pun semakin banyak benda alah ni. Namanya TNB pylon. aku ingatkan tiang utk sykt telekomunikasi, canggihkan? tak seperti dulu-dulu nampak wayar letrik merintang berlingkar lingkar dgn tanda voltan tinggi

    1. Izhan Avatar
      Izhan

      bangsar pon ada. pencawang wire 132kv tahun bina rasanya 1989. sebab lembaga letrik negara 1970s-1989.
      TNB Founded name in 1990.

      1. sherrina Avatar
        sherrina

        Oooo itu rupanya. Terima kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *