Tag: johor bahru

Trip to Johor Bahru – Hari Akhir

Trip to Johor Bahru – Hari Akhir

19 Oktober 2017. Khamis Hari ini aku akan kembali ke Kuala Lumpur. Seawal pagi lepas bersiap, aku dan Sue gi ke sekolah ambil dua orang kakak tu dan bersarapan di sebuah gerai lontong terkenal di Johor Bahru. Baru aku tau rupanya lontong ni ada dua jenis. Lontong basah iaitu berkuah […]

Trip To Johor Bahru – Day 6

Trip To Johor Bahru – Day 6

17 Oktober 2017. Selasa. Masa ni dah berkira-kira nak balik ke KL. Yelah, tugas sudah selesaikan. Tapi Sue minta tinggal lagi untuk melawat beberapa tempat. Oklah juga. Lagipun masih cuti sekolah. Kelas Rakyat pun cuti. Takdelah rasa bersalah gi bercuti walhal Kelas Rakyat sedang running. Nak nak pula menuju hujung […]

Trip To Johor Bahru – Day 5

Trip To Johor Bahru – Day 5

16 Oktober 2017. Isnin. Hari ini barulah nak pergi buat kerja. Salah satu sebab untuk turun ke Johor. Tugas hari ini ialah ke Madrasah Khadimuddin yang terletak di Ulu Tiram untuk menjalankan saringan membaca, saringan Matematik dan saringan Bahasa Inggeris. Ada sebuat syarikat korporat meminta Projek Iqra’ membuka Kelas Rakyat […]

Trip To Johor Bahru – Day 4

Trip To Johor Bahru – Day 4

Ahad 15 Oktober 2017. Seawal pagi kami keluar dari rumah untuk menghantar anak Sue ke sekolah kerana menghadiri latihan bola sepak. Tak sangka betul si kenit ni berbakat dalam sukan bola sepak. Punya semangat nak gi training walaupun cuti sekolah. Lepas hantar ke sekolah, kami bersarapan di sebuah kedai mamak. […]

Trip To Johor Bahru – Day 3

Trip To Johor Bahru – Day 3

14 Oktober 2017. Hari Sabtu. Susah juga nak tune otak bahawasanya di Johor ni hari Jumaat dan Sabtu ialah hari cuti. Hari Ahad ialah hari sekolah. Apa agenda hari ini? Menonton wayang dan melawat ekspo. Mula dulu bila buku bertajuk Tombiruo ni keluar di pasaran, aku memang taknak baca. Sebab […]

Trip To Johor Bahru – Day 2

Trip To Johor Bahru – Day 2

Jumaat 13 Oktober 2017 menghirup udara pagi di Johor Bahru. Baik sangat tuan rumah ni tak kejut aku seawal pagi sebab tau sure aku tak bangun punya. Haha… Lepas mandi dan bersarapan, aku ikut kawan aku ni. Lupa nak bagitau nama dia. Sue. Kitorang satu sekolah menengah masa Form 1 […]

Trip To Johor Bahru – Day 1

Trip To Johor Bahru – Day 1

Setelah berusaha beberapa kali nak set trip ke Johor Bahru ini, akhirnya berjaya juga. Pada 12 Oktober 2017 aku berjaya juga bertolak dari Kuala Lumpur selepas menyelesaikan hal dua pelajar kemahiran yang nak mula kerja hari Isnin. Settle kan handphone salah sorang yang rosak. Kemudian singgah ke Petaling Jaya untuk […]