Category: Candid Camera

Foto Chow Kit Dari Tingkat 9 Plaza GM

Foto Chow Kit Dari Tingkat 9 Plaza GM

            Apa yang dirasakan bila melihat sekitar Chow Kit daripada tingkat tinggi? Terpesona dan terfikir apa agaknya didalam rumah-rumah itu? Atau unit-unit kedai yang dijadikan tempat tinggal itu? Bagaimana hidup berumah di tengah bandaraya? Adakah bunyi preng motorsikal menjadi nada menggantikan bunyi cengkerik?  

Pasaraya Ben’s di Publika

Pasaraya Ben’s di Publika

Jika ke Publika, singgah ke sebuah supermarket bernama Ben’s untuk melihat pelbagai produk import yang mungkin takde di supermarket lain di Malaysia. Lebih aneh, label produk-produk ini sungguh ringkas macam produk buat di rumah sahaja.

Sekukuh Mana Keperibadian Kita?

Sekukuh Mana Keperibadian Kita?

Moga akar keperibadian kita kuat seperti pokok ini. Biar cuba dikepung oleh anasir jahat yang kuat, ia mampu memecahkannya.  Foto ini diambil ketika berjalan dari fakulti perundangan UiTM Shah Alam menuju ke tempat letak kereta fakulti selepas selesai buka booth Projek Iqra’ disana.

Ceritera Si Abu: Menyanyi Di Tepi Tingkap

Ceritera Si Abu: Menyanyi Di Tepi Tingkap

Ini Abu yang suka panjat bumbung. Menyanyi di tepi tingkap supaya buka tingkap untuk benarkan dia masuk. Saiz badannya kini muat-muat aje masuk tingkap.

Foto Kuala Lumpur

Foto Kuala Lumpur

20 minit tunggu moment ini untuk ambil gambar ini ketika ke Plaza Sentral untuk renew insuran kereta. Err….selama ni tak perasan pun LRT keluar ikut sini 😀  

Abu Dan Aceng

Abu Dan Aceng

Bila Guru Besar (baca: Mak dan ayah) pergi ke surau solat maghrib dan balik lewat malam kerana ada ceramah, seronoklah kami dapat seludup masuk Abu dan Aceng ke dalam rumah. Makan nasi, main-main dengan mereka. Dengar aje bunyi kereta Guru Besar, kedua-duanya lari lintang-pukang 😀

Bawa Afif, Azib dan Naziffudin Mandi Kolam

Bawa Afif, Azib dan Naziffudin Mandi Kolam

Sementara masih cuti sekolah bulan lepas, sempat kidnap anak kecil Baitul Ehsan iaitu si kembar Afif dan Azib serta Naziffudin bawa ke kolam renang di kondo. Seronok dapat main air. Dah gigil sejuk pun taknak balik 😀

Anak Kucing Warna Putih

Anak Kucing Warna Putih

Bangun pagi nak pergi kerja tiba-tiba nampak ada seekor anak kucing warna putih main dalam taman ketika ayah sedang sibuk bekerja dalam taman. Pelik, mana datang anak kucing ini sebab tak pernah lihat dan di kawasan ni sudah lama takde anak kucing. Kucing-kucing pencen ramai lah, seramai penduduk pencen di […]

Kucing Bernama Dempol

Kucing Bernama Dempol

Dempol si kucing yang berat. Kerjanya berjalan ke sana-kemari. Bila lapar baru balik rumah. Bila ada peluang, suka naik kereta.

Anak Kucing Oren Yang Diselamatkan di LRT Jelatek

Anak Kucing Oren Yang Diselamatkan di LRT Jelatek

Anak kucing oren yang diselamatkan di LRT Jelatek kini membesar dengan sihat dibawah jagaan Nurul Zulkefli. Comelnya!