Pekena Seafood Di Bagan Lalang

Member Sherrina ni baru naik pangkat. Dah kat sebulan dia dok bilang nak pi open table kat Bagan Lalang. Masalahnya jadual Sherrina plak yang dok penuh semenjak mula tahun 2010 ni. Akhirnya lepas berkali-kali menunda, Jumaat lepas kami ke Bagan Lalang jugak.

Disebabkan pegi hari cuti umum, Sherrina pun call HM Sri Bagan dulu untuk booking (sapa nak tau no phone depa, tanya Google) dan call depa kol 5pm. Baru ada orang angkat. Yalah, kedai baru nak bukak. Terus letak nama, meja untuk dua orang.

Perjalanan ke sana amik masa sejam kot. Yalah, memandu relaks je sambil sembang2. Takde jem, takde rushing. Sampai di sana (dgn bantuan GPS) dah kol 6.30pm. Parking dah penuh, ngam2 ada satu petak depan kedai jual ikan.

Kami dibawa ke meja di hujung sekali. Tepi laut. Ngam ho! Order air, nasi putih dan sup kosong. Terus kami ke tempat makanan segar untuk memilih bahan untuk hidangan utama. Kali ni kami lebih berhati-hati. Tak mau dah tamak macam yang lepas-lepas. Hampir semua jenis hidupan di laut kami order untuk makan hanya dua orang. Kali ni kami cuma pilih ikan pari dua keping untuk dibakar dan dua ekor ketam untuk dimasak cili.

Sementara tu, layan sembang sambil menikmati keindahan ciptaan Tuhan.

Yeahhh…makanan dah sampai……apa lagi…bedal lahhhhh……oppsss…baca doa makan dulu…

 
  
Kol 8.00pm kami dah selesai makan dan bayar. Jumlah semua sekali dengan 4 minuman ialah RM47.00. Nasib baik kami booking lebih awal. Ramai rupanya yang dok bertenggek di kiri kanan menunggu meja kosong. Kalau nak datang sini tak kira lah hari apa, lebih selamat jika booking dulu.
Ngam-ngam je kami bergerak, hujan turun dengan lebat. Selamat, kalau tak makan tadi dengan kuah lebih…hahaha…

Posted

in

by

Tags:

Comments

2 responses to “Pekena Seafood Di Bagan Lalang”

  1. my name is ♥♥♥♥ Avatar
    my name is ♥♥♥♥

    blh tau no phone x? crk2 kt google xde.

  2. sherrina Avatar
    sherrina

    HM Bagan: 03-31412895

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *