Harry Potter-Books Sales-Bagan Lalang

What a day! 3 events in a row. Semalam kol 11.30 pagi, Sherrina ngan member gamble ke redah ke Capsquare. Sebenarnya dah booking tiket nak tonton Harry Potter and The Half Blood Prince pada hari ini tapi kebetulan semalam kelas tuition dibatalkan. Daripada duduk sahaja, baik tengok wayang.

Tapi memandangkan kami nak tonton di Capsquare, tu yang berani terjah je. Kalau di KLCC, jangan harap le. Khabarnya tiket dah habis ditempah sejam selepas kaunter tempahan online dibuka. Walaupun promosi filem Harry Potter kali ni agak suam-suam kuku, namun peminat fanatik (mcm saya…ehem) memang menunggu-nunggu kemunculan filem ini.

Kami bertolak ke Capsquare dari Wangsa Maju. Best plak lepak di Capsquare ni sebab TGV kat sini tak sesak. Parking free (bila tonton wayang). Parking banyak (senang je nak cari spot dekat dengan pintu masuk). Nak sampai pun mudah (naik AKLEH terus turun di tepi bangunan Capsquare) dan yang best tu, ada kedai menjual nasi lemak yang sedap bangat (sesuatu yg susah nak dicari di kawasan Ulu Klang). Cuma yang kureng ialah tempat ni tumpuan warga asing khususnya bangla. Kalau nasib tak baik, tersedut bau kurang menarik.

Sampai di kaunter, takde orang pun yang beratur. Wah…wah. Seronoknya. Terus beli ticket, amik yang couple seat supaya lebih selesa. Kemudian turun makan nasi lemak dulu. Tayangannya lagi 30 minit. Filem kali ini memang lagi best dari yang sebelumnya. Tapi kesilapan besar datang menonton di hujung minggu. Dibelakang dan didepan ada kanak-kanak kecil yang menangis. Ada yang berlari-lari di tangga sebab bosan. Di sebelah ada girlfriend sapa ntah yang menuturkan ‘filem bosan..filem bodoh’ entah brape ratus kali sepanjang menonton filem ini. Gara-gara ikut boyfriendnya yang nak menonton gamaknya.

Nampaknya kene le pegi tonton sekali lagi di hari bekerja. Hehehe….tapi selepas menonton, ada lagi acara yang lebih best.

Kebetulan ianya diadakan di tingkat dua Capsquare. Waduh…waduh…ini namanya kill two bird with one stone! Apalagi, terus capai bakul dan membelek-belek buku yang ada. Sampai lenguh tengkok sebab menelek tajuk buku. Tapi akhirnya Sherrina memilih dua buah buku. Salah satunya ialah buku ini…

Gaya penulisannya cukup menarik. Lebih enak jika dibaca sampil menghirup kopi yang lazat.

Selesai acara melihat buku, kami bergerak ke Bagan Lalang untuk operasi makan seafood yang dah tergendala beberapa kali.

Setelah licin makanan di pinggan, pulang ke rumah dengan hati yang riang. Hari Rabu ni nak gi Capsquare lagi lah. Nak tonton Harry Potter dengan aman (harap2 lah) dan beli buku lagi sebab ada keratan baucer diskaun RM3 daripada akhbar The Star cetakan semalam.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *