Home

Lirik Lagu Kasawari: Rahsia Sebalik Rahsia

Lirik Lagu Kasawari: Rahsia Sebalik Rahsia

Ada rahsia sebalik rahsia Ketika bahagia kembara Mengarang detik waktu dan persamaan Di kala aku pasrah kepadamu   Aku penghuni di ambang sepi Ingin mencurah isi hati Engkau kekasih sudilah menerima Harga budiman sedikit nilainya   Cinta kita bukan hanya kerna paras dan rupa Kerna rahsia sebalik rahsia Dari mata […]

Lawatan Ke KidZania Bersama Pelajar Program JomBaca Kg Orang Asli Batu 12 Gombak

Lawatan Ke KidZania Bersama Pelajar Program JomBaca Kg Orang Asli Batu 12 Gombak

Untuk kali ketiga Sherrina membantu menguruskan lawatan pelajar-pelajar yang telah tamat mengikuti program JomBaca dengan jayanya ke KidZania Kuala Lumpur sebagai hadiah diatas kejayaan mereka mengikuti program JomBaca selama 20 hari. Program JomBaca ialah program pemulihan membaca dan menulis bagi pelajar-pelajar berumur 7 tahun hingga dewasa yang belum lancar membaca […]

Book Review: Annyeong 안녕 From The Other Side

Book Review: Annyeong 안녕 From The Other Side

Buku Annyeong 안녕 From The Other Side ini adalah karya saudara Saeed Owairan. Sherrina mengenalinya melalui ANSARA Terendak. Beliau merupakan bekas pelajar MRSM Terendak batch SPM 2010. Kami tidak pernah berjumpa di maktab kerana ketika dia menduduki SPM, Sherrina sudahpun bekerja. Alumni menemukan kami dan melalui Facebook, Sherrina mendapat tahu beliau […]

BBQ Chicken

BBQ Chicken

Antara restoran yang menjadi kegemaran Sherrina bukan sahaja kerana keenakan makanannya, tetapi kerana suasana restoran yang nyaman. Seronok untuk makan sambil membaca buku. Ini adalah menu yang Sherrina akan order setiap kali makan di restoran BBQ Chicken:  

KISAH SEPATU BARU – bahagian akhir

KISAH SEPATU BARU – bahagian akhir

Seorang sahabat menghubungi saya untuk meminta saya belikan sepatu baru untuk pelajar itu. Selepas program, kami ke pasaraya terdekat. Dia memilih sepatu ini. Terus dipakai dan sepatu lama disimpan didalam kotak. Ketika membayar, sensor berbunyi kuat. Lupa yang dia sudah pakai kasut baru itu dan belum tanggalkan alat keselamatan! Kami […]

KISAH SEPATU BARU – bahagian 2

KISAH SEPATU BARU – bahagian 2

Hari ni jumpa pelajar tersebut. Dia tunjuk dia pakai kasut yang dipinjam daripada abangnya. Sedang mereka asyik bermain, dia berlari kearah saya. “Cikgu ada selotape?” Takde. Nak buat apa? “Nak lekatkan kasut. Dah rosak” Takpe, buka kasut dan main tak payah pakai kasut. Dewan ni bersih. “Ok, cikgu” …

KISAH SEPATU BARU – Bahagian 1

KISAH SEPATU BARU – Bahagian 1

Esok ada lawatan pelajar #kelasrakyat ke sebuah universiti. Para pelajar sudah diberi surat untuk mendapatkan kebenaran ibu bapa dan hampir kesemuanya sudah pun memulangkan borang pada hari Rabu yang lalu. Tadi saya menerima mesej daripada ibu kepada seorang pelajar: “Cikgu, boleh tak pakai kasut macam ini?” Boleh. Cantiknya kasut. “Kalau […]

Cerita 5: UPSR

Cerita 5: UPSR

Apa keputusan percubaan UPSR kamu? “3B dan 2C, cikgu” Ooo… Kalau keputusan UPSR nanti ada 1A, kamu nak masuk asrama penuh? Dekat je dengan rumah kamu. Ada biasiswa. “Nak, cikgu” – perlahan je suaranya. Doa banyak-banyak keputusan nanti lebih baik. Tak lama kemudian, kereta ibunya sampai. Melihat kereta itu, teringat […]

Cerita 4: Kereta Apa?

Cerita 4: Kereta Apa?

Ketika memandu pulang dari Kidzania melalui terowong Sg Penchala, petugas lebuhraya memberi isyarat supaya jangan memasuki laluan paling kanan. Pelajar-pelajar dalam kereta pun riuh meneka apa berlaku. Rupanya sebuah kereta mewah rosak disitu. Mereka pun pantas membuat pelbagai komen mengenai situasi tersebut. Saya bertanya kepada mereka: Jika korang dah besar […]

Cerita 3: Low Self Esteem?

Cerita 3: Low Self Esteem?

  Pergilah main kat kedai Poslaju. Hantar surat. Atau di CIMB tu hantar duit. Best tau. Kita gi stesen TV3, nak? Jadi pembaca berita. “Taknaklah, cikgu. Kat situ kena cakap dengan orang” Baru perasan mereka hanya main pekerjaan yang tak perlukan mereka bekerja sepasukan dengan orang lain atau bercakap dihadapan […]